Az Ügyfélkapun keresztül történő elektronikus ügyintézéssel kapcsolatban tájékoztatás kérhető a Kormányzati Ügyféltájékoztató Központtól a 189-es hívószámon, illetve az ugyfelkapu@magyarorszag.hu e-mail címen. 

E-Ügyintézés

Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (a továbbiakban: Eüsztv.) 9. § (1) bek. a) és b) pontja alapján az önkormányzatok számára 2018.01.01-től kötelező az elektronikus ügyintézés.
A Hivatal elektronikus ügyintézés biztosítási kötelezettségének a törvényi előírások alapján az ASP-vel lefedett ügytípusok esetében az ASP rendszeren keresztül tesz eleget. Az ASP rendszer ügyfelek részéről elérhető e-szolgáltatási felülete az ELÜGY, melyet az ügyfelek az Önkormányzati Hivatali Portál internetes oldalán érhetnek el.
Tájékoztatom Önöket, hogy a természetes személy ügyfelek részére az Eüsztv. nem teszi kötelezővé az ügyek elektronikus intézését, azonban lehetőséget biztosít számukra is.
Önkormányzati Hivatali Portál elérhetőségei a Hivatalhoz tartozó települések esetében:

Tájékoztató az elektronikus ügyintézéshez az Önkormányzati Hivatali Portálon (OHP).

        
Amennyiben az ügye elintézéséhez a fenti Portál felületén nem talál elektronikus űrlapot, akkor az e-Papír szolgáltatás keretében nyújthatja be a kérelmét, beadványát.

 

Elektronikus Fizetési és Elszámolási Rendszer  (EFER)

Tájékoztató

 

Az önkormányzati ASP rendszer továbbfejlesztése és országos kiterjesztése projekt fejlesztéseinek köszönhetően már az Önök számára is elérhető a helyi adó, gépjárműadó kötelezettségek online lekérdezése és befizetése. Az EFER szolgáltatója biztosítja az elektronikus fizetési szolgáltatást mind az elektronikus, mind a hagyományos, papír alapú ügyintézésben.

A https://e-onkormanyzat.gov.hu oldalra kattintva a kiválasztott önkormányzathoz tartozó helyi adó, gépjárműadó kötelezettségét (pl. gépjárműadó, kommunális adó, telekadó, építményadó, iparűzési adó) elektronikus úton teljesítheti, az interneten keresztüli bankkártyás fizetés segítségével. Az EFER lehetővé teszi, hogy egyetlen tranzakcióval fizessük ki az egy adott ügyhöz tartozó, de eltérő jogcímen befizetendő adókat, emellett elvégzi a befizetett összeg elszámolását is a célszámlák felé.

Az EFER igénybevételéhez KAÜ bejelentkezés (pl. ügyfélkapus azonosító) szükséges, és egy tranzakcióval akár több adószámlán fennálló tartozás is befizethető.

Az elektronikus fizetési és elszámolási rendszer (EFER) olyan központi elektronikus fizetési szolgáltatás (a hozzá kapcsolódó elszámolási rendszerrel), mely segítségével az ügyfelek elektronikus ügyintézés során az elektronikus ügyintézést biztosító szervekkel szemben fennálló fizetési kötelezettségeiket – az eddigi lehetőségek megtartása mellett, akár elektronikusan – bankkártya, virtuális bankkártya, illetve internetbank használatával is teljesíthetik.

Tájékoztatjuk továbbá Önöket, hogy a sikeres fizetéseket követően a bankok által küldött visszaigazoló SMS tartalmára nincs ráhatásunk. Az SMS-ben esetlegesen előforduló Budapest városnév a Magyar Államkincstár székhelyére utal, nem a kedvezményezett önkormányzatra.